Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

Yusolein múltkor hagyott itt nálam egy trackbacket az egyik bejegyzésére minek a címe "Rajzolt Drámaporontyok". Nagyjából egy hét telt el az óta, nem túl friss a dolog, de bennem csak mostanra ért meg a válasz. Olvasgattam a kommentek, én is kommenteztem, elolvastam az AnimeBlog trackbackjét, körülnéztem Piréz-en. Ezt a blogot nem ilyen céllal hoztam létre, sose volt szándékomban ilyen írásokat írni, a myAnime azzal a céllal jött létre, hogy bemutassam az általam megnézett animeket, amik nekem tetszettek, vagy szórakoztattak, mert én szeretek arról írni ami nekem tetszik, amit jónak gondolok és ezt szeretném megosztani másokkal. De úgy látszik ez manapság nem divat...

Az anime mint műfaj vizsgálatánál azt már az elején érdemes leszögezni, hogy a hozzáállás csak kétdimenziós lehet. Ezt a műfajt az ember vagy szereti vagy utálja, semlegesség nem igazán van. De ha megnézzük, ma Magyarországon ezt rengeteg helyen észrevehetjük. Az ember vagy szereti a rockot vagy nem, vagy szereti a technót vagy nem, az ember vagy jobboldali, vagy baloldali. Nos persze mindig vannak szűk metszetek, akik meghallgatják a rockot is és a technót is vagy azt mondják, ők nem politizálnak, de valljuk be ezek száma alig éri el az 1-2%-ot.

Ugye az elején említettem, hogy azokról az animékről szeretek írni, amik nekem tetszettek. Sose voltam kritikus ezekkel szemben, nem szoktam róluk különösebben rosszat írni, de azért szerintem az látszik az írásaimon, hogy volt, ami jobban és volt, ami kevésbé tetszett. De a mai blog világban ez nem divat. Ma az a divat, ha a kiszemelt témáról tudunk negatívan írni, és ha alkalmazkodunk mások ízléséhez.

A Rajzolt Drámaporontyokat egy jobbfajta írásnak vélem bár erősen negatív, de hát ma ez kell. Jól összerakott írás, két oldalról is megvizsgálja a dolgokat, bár több olyan animét is rossznak titulál, amik szerintem azért nem voltak annyira rosszak. A cikkben van sok igazság, de azt is látni kell, hogy néhol csak az igazság egyik felét mutatja be. Az anime divat lett (sajnos). És igen, valóban a 10-16 éves korosztályból szedi áldozatait. Ezek a divat animések csak az általam tömeg-animéknek nevezett alkotásokat nézik meg. Ide veszem a Narutót, a Bleach-t és társaikat. Ezeket a rajongókat az AnimeBlogon mainstream-fanoknak nevezik, ami nagyon találó elnevezés, sodródnak a főárral. De mellettük ott vannak az igazi rajongók is akik már a divattá válás előtt ismerték az animéket és szerették őket, vagy kinőtték ezt a „mainstream”-et és már sokkal szélesebb körben néznek animéket. Az anime és az emo között is van átfedés, de ez szerencsére minimális. Az, hogy az anime antiszociálissá tehet az igaz, japánban ez tényleg elég jelentős, őket otakuknak (japán szó, jelentése rajongás, manapság az animék és mangák világába bújó, antiszociális embereket hívják így) nevezzük. Magyarországon ez nem jellemző, sőt egész szociális háló alakult ki, blogokkal, fórumokkal, találkozókkal stb.

Yusolein szerint a myAnimén csak "silány kedvcsinálók" vannak, majd a miértjére azt mondta, hogy "többnyire az általam gyengének vélt darabokról is jókat írtál". Umm... És? Szerintem semmisem tetszhet mindenkinek ugyanúgy. Ahogy a filmek, könyvek, színdarabok között is más-más célcsoportnak szólót találunk, úgy igaz ez az animékre is.

Igazából a cikk olvasása után könyvjelzőztem a Piréz blogot, mert Yusolein írásai tényleg jól összerakottak, de ahogy elolvastam több bejegyzését is, egy számomra nem szimpatikus blogolási stratégiát vettem észre. Általában az írásai úgymond mindig az "árral szemben" stílust követik, vesz egy olyan témát, ami újabban elég nagy figyelmet kap, és arról egy olyan cikket ír, ami ellene van az általános vélekedésnek, és ha lehet minél több embert célozzon meg. Persze erre lehet azt mondani, hogy ez a blog célja.

Összességében én az a naiv blogger vagyok, aki úgy gondolja, hogy blogon nem csak kritikát lehet írni, hogy nem csak olyan témákat lehet választani, amit nem szeretek és azt megírni, és úgy gondolom, hogy lehet úgy blogolni, hogy minél kevesebb ember érzéseit bántsam meg. Persze megértem, ez ugye azzal jár, hogy kisebb lesz a látogatottságom, de érdekel ez? Írhatnék én Naruto meg Bleach kritikákat és néhány heten belül belefulladnék a rajongók postjaiba, de mint az elején mondtam, ez nekem sosem volt célom.

A bejegyzés trackback címe:

https://myanime.blog.hu/api/trackback/id/tr6944570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.